flexile-white-logo
0
Ostukorvis ei ole tooteid.

Kõik, millest unistad, saab teoks – millegi uue alustamiseks ei pea ootama uut päeva

24. jaan. 2024

Millegi uue alustamiseks ei pea ootama uut päeva, vaid alustada saab ka nüüd ja kohe. Parem on mitte oodata homset ning millegi alustamist edasi lükata –  tihtipeale on see vaid ettekääne, et pisut veel venitada ja oma mugavustsoonis edasi olla. Kui edukaks sa oma teekonnal osutud sõltub aga juba sellest, milline on sinu sisemine motivatsioon ning oskus sellel positiivsuse lainel liuelda.

Mitte iialgi ei tohi alla anda

On paratamatu, et elu veeretab ette keerulisi momente. Teinekord peab rakendama kõik oma füüsilise, vaimse ja hingelise jõu varud, et püsti jääda ja ikka edasi liikuda. Nii on ka muusiku, artisti ning tervendaja Dave Bentoni elus olnud perioode, millele tagasi vaadates saab ta tõdeda, et teda on õnnistatud ellujäämise ja elus püsimisega. Oma raamatus „Olen see, kes olen“ jagab Dave Benton lugejaga oma elu keerdkäike alates kodusaarelt Arubalt lahkumisest ja esimese abielu purunemisest kuni arvukate tervisega seotud väljakutseteni.

Olen see, kes olen (Foto Karen Härms)

Milline mõte on aidanud tal raskel ajal pea püsti hoida? “Mulle annab palju jõudu tugev sisemine teadmine, et iial ei tohi alla anda. Küll aga võib kätte jõuda aeg millestki lahti lasta või abi küsida. Jah, just nii on – pole midagi häbiväärset teistelt abi küsimises ja selle vastuvõtmises. Alati leidub keegi, kes tunneb asja veidi paremini kui sina,“ kirjutab Benton.

Pole midagi häbiväärset teistelt abi küsimises ja selle vastuvõtmises. Alati leidub keegi, kes tunneb asja veidi paremini kui sina.

Igas päevas on midagi ilusat

Õnne-, mõtteviisi- ja motivatsioonikoolitaja Dalí Karat kirjutab raamatus “Õnn on otsus!“, et iga päev ei ole ilus, aga igas päevas on midagi ilusat. Mõtlemine sellele, mis läks täna hästi, on tugevalt seotud ka õnnehetkede märkamisega. Ta toob välja, et kui sa küsid endalt päeva lõpus seda võimsat küsimust – “Mis mul läks täna hästi?” –, siis mõtled kõigile nendele suurepärastele hetkedele, olukordadele ja asjadele, mis sind sel päeval ümbritsesid, ja kinnistad just need head asjad oma teadvusse.

Võilill (Foto Freepik)

Iga päev ei ole ilus, aga igas päevas on midagi ilusat!

Hästi oluline on hoida oma teadlikkuses kõike positiivset, kuna see hoiab meid kõrgemas sageduses. Kui sa jääd magama kõrges sageduses, siis sa magad palju paremini ja ka ärkad juba mõnusalt kõrges sageduses ehk paremas kohas kui siis, kui sa oleksid mõelnud enne magama jäämist negatiivsetele asjadele. Seepärast on hästi oluline ka mitte vaadata enne magama jäämist uudiseid, mis on iseäranis praegusel ajal eeskätt negatiivsed, lisaks ära vaata õudusfilme, agressiivseid või vägivaldseid filme, ära tülitse ega keri end mingil moel üles, sh ära mõtle negatiivsetele asjadele, kuna need viivad sageduse alla ja ärritavad asjata su närvisüsteemi.

Magamistuba (Foto Freepik)

Kõik, millest sa unistad, saab teoks

Enam kui 100 raamatut autori või kaasautorina välja andnud õppejõud ja psühholoog Toivo Niiberg tõdeb raamatus “Ela ja küsi!, et iga psühholoog teab, milline tohutu jõud on enesesisendusel. See aitab ellu jääda ka kõige lõõskavamas kuumuses ja raevukamas pakases, saada jalutul kõndijaks ja pimedal nägijaks, lootusetult haigel terveks, tunda inetul end iludusena, leida oma peidus olevad anded, neid arendada ja saada andekaks jne.

Ingel (Foto Freepik)

Niiberg lausub, et 1985. a hakkas USA radioonkoloog Carl Simonson oma patsientide ravimisel rakendama visuaalset enesesisendust. Ta soovitas vähihaigetel kujutleda oma valgeid vereliblesid ja immuunsüsteemi kartmatute sõdalastena, vähirakke haledate argpüksidena, kelle võitmine on sõdalastele käkitegu. 159 patsiendist sai vähist täielikult terveks 19%, 22%-l aeglustus tõve areng miinimumini, ülejäänute eluiga pikenes esialgsete prognoosidega võrreldes rohkem kui poole võrra. „Kõik, millest sa unistad või milles kahtled, saab teoks ja seda nii heas kui halvas: Ma tahan elada, ellu jääda ja oma eluga edasi minna… Teadjanaine Mai-Agate Väljataga rõhutab, et iseenda väärtustamine ja oma väe enda kätte võtmine on väga tähtis elujõu ning õnnelikuks olemise sisemine allikas,“ kirjutab Niiberg.

Teadjanaine Mai-Agate Väljataga rõhutab, et iseenda väärtustamine ja oma väe enda kätte võtmine on väga tähtis elujõu ning õnnelikuks olemise sisemine allikas.

Unistused on sinu tuleviku mälestused

Tasakaalukeskuse hingamisterapeut ja raamatu „Hinga ja ela!“ autor Monika Palm toob välja, et kõike, millest oleme suutelised unistama, oleme võimelised ka teoks tegema. Unistused on sinu tuleviku mälestused. Kõik, millest suudame unistada, on võimalik. Ta sõnab, et paraku on mõned inimesed teinekord öelnud, et nad ei oskagi unistada, sest nad ei tea, kuidas seda teha. „Üks hea võimalus on mõelda ennast tagasi lapsepõlve, kus sa võib-olla viskasid lihtsalt pikali, vaatasid helesinisesse taevasse ja jälgisid pilvi või lihtsalt lakke, mõeldes või kujutades ette, milliseid ägedaid asju sa võiksid korda saata.

Unistamine (Foto Freepik)

Teine võimalus on kujutada ette, et sul on võlukepike. Kui sa võlukepikesega eemaldad kõik „aga“-d ja „kui“-d, miks sa ei saa või ei oska unistada või ei saa seda, mida tegelikult soovid. Selle võlukepikese mõjul võid ennast kujutada ette ühte erilisse kohta, kus sulle on kättesaadavad mõtted ja ideed selle kohta, mida sa võiksid tegelikult oma elus teha, mida sa võiksid saavutada ja kes sa tahaksid olla,“ selgitab ta.

Lihtsam on Monika sõnul unistada kui ollakse heas kontaktis iseendaga. Selleks tuleks luua kontakt südametasandiga. Kuidas aru saada, et ollakse südamega kontaktis? Monika selgitab oma raamatus „Hinga ja ela!“, et südame avamise eelduseks on avatud meel, mis on vaba ärritumisest ja piiravatest mõttemustritest. Alustades läbi hingamise kontakti loomist südamega, lood sa rahu oma kesknärvisüsteemiga, mis puhastab kehast ja meelest segadust tekitava kaose, luues samal ajal suuremat selgust ja keskendumisvõimet. Nii saab alguse su teekond oma südamega kontakti saamisele ja selle avanemisele ning iseenda püha keskmega ühenduses olemisele.

Südame avamise eelduseks on avatud meel, mis on vaba ärritumisest ja piiravatest mõttemustritest.

Hingamisharjutus, mis aitab paremini lõdvestuda

Istu mugavalt toolil, jalatallad kindlalt vastu maad.
  1. Sule silmad ja pane käed allapoole naba piirkonda.
  2. Hinga läbi nina alakõhu piirkonda.
  3. Sinu meel teeb seda, mida sa temalt palud. Ütle oma meelele, et ta pööraks tähelepanu igale detailile.
  4. Hinga läbi nina sisse nii, et tunnetad, kuidas alakõhu piirkond täitub õhuga.
  5. Hinga välja läbi suu.
  6. Keskendu hingamisele läbi nina ja suu. Hinga nii vähemalt 8 korda, kuni tajud muutust teadvuses ja tajud seda, kui see toimub.
  7. Hinga edasi ja pane tähele, kas kuuled oma hingamist? Kas tunned, kuidas hingamine avardab sinu alakõhu piirkonda?
  8. Hinga ja varsti tunned end rahulikumalt.
  9. Kui treenid oma keha hingama, järgneb sellele varsti ka sinu meel – nii, nagu vesi voolab jõesängis.
  10. Kui oled valmis, välju harjutusest ja ava silmad.

Kirjastus GoodNews

Author

Loe veel