flexile-white-logo
0
Ostukorvis ei ole tooteid.

Pinged kasvavad üle pea ja ei oska enam lõdvestuda? Proovi seda harjutust!

18. dets. 2023

Lõdvestumine ning keha ja vaimu päriselt puhkerežiimi lubamine on oskus omaette ja väga paljude jaoks tegelikult üha sagedasemaks muutuv probleem. Töö juures on oma mured, lahendamist vajavad ülesanded ja ületamist nõudvad takistused, pere vajab tähelepanu, ühiskonnas kuhjuvad pinged… Kõik see võib meid kergelt tasakaalust välja viia. Õnneks saab ja vahel suisa peab ka lõdvestumist teadlikult treenima ja praktiseerima.

Jooga (Foto Freepik)

Lõdvestumisele võivad kaasa aidata erinevad tegevused, oluline on leida just sinu jaoks sobiv meetod. Selleks võib olla regulaarne füüsiline liikumine, oma aja võtmine, mediteerimine või näiteks hingamisharjutuste tegemine. Tasakaalukeskuse looja ja hingamisterapeut Monika Palm on juhendanud tuhandeid hingamisseansse ning näeb iga päev, kui pinges inimesed tegelikult on – ja milline vabastav-lõdvestav toime on kas või väga lihtsal hingamisharjutusel.

Meditatsioon (Foto Freepik)

„Lõdvestumise all mõistame seda üldisemas tähenduses, mitte ainult endale puhkamise võimaldamises. Kui kehasse on kogunenud palju pingeid, ei pruugi alati toimuda väljapuhkamiseks vajalikku lõõgastumist. Mitmed tervisehädad on aga seotud just kehasse kogunenud pingetega,“ ütleb Monika. „Hingamismaailmas kasutatakse tihti väljendit: „lõdvestunult minna läbi elu“ või „lõdvestu, et elu vastu võtta“. Me võime ka igapäevaselt asju teha lõdvestunult ehk pingevabalt või tohutult pingutades ja rassides. Kumb tundub mõnusam?“ küsib ta retooriliselt.

Mitmed tervisehädad on seotud just kehasse kogunenud pingetega!

Monika soovitab alustada lihtsast hingamisharjutusest, mis aitab lõdvestuda, maandab stressi ning sobib suurepäraselt hingamismaailmaga alles esimest tutvust tegijale. Rohkem harjutusi leiab tema loodud hingamisharjutuste kogumikust „Hinga ja ela!“.

Hingamisharjutus, mis aitab paremini lõdvestuda

Tee seda hingamist 5–10 korda. Kui oled päris algaja, siis alusta viiest korrast ja hiljem suurenda hingamiskordade arvu kümneni.

  1. Istu või lama mugavas asendis.
  2. Aseta üks käsi rinnale ja teine nabapiirkonda.
  3. Hinga nina kaudu sügavalt sisse nii, et sinu kõht tõstab ülespoole liikudes üles sinu kõhul oleva käe. Rind ei peaks liikuma, ainult kõht liigub.
  4. Hinga välja läbi torujate huulte – nagu vilistaksid. Tunne, kuidas käsi sinu kõhul vajub alla koos kõhuga nii, et hingad kogu õhu välja.
  5. Märka, kuidas sa tunned end peale harjutuse tegemist.

Kirjastus GoodNews

Author

Loe veel