flexile-white-logo
0
Ostukorvis ei ole tooteid.

Raamatu „Hinga ja ela!“ autor ja Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm avastas hingamise tervistava mõju omadega sügavalt puntras olles, kui tal oli tunne, et ei oska enam kõigega toime tulla ja tekkisid tugevad ärevushood ja depressioon. Pikkadel jalutuskäikudel märkas ta, et keha tahab sügavamalt hingama ning mõne aja pärast nõrgenesid ka ärevushood. Ta jagab kahte hingamisharjutust, kuidas loodusega ja maaga paremat kontakti saavutada.

Harjutus, mida võib teha looduses

Tee seda harjutust 3–9 minutit, omal vabal valikul.

NB! Beebiootel naistel ei ole soovitav hingamisharjutusi tehes pingutada, ega hinge pikalt kinni hoida.

Tõsisemate tervisehädade korral konsulteeri enne perearstiga, kui kavatsed hingamispausidega harjutusi teha.

  • Hinga sisse ja loe neljani.
  • Hoia hinge kinni, lugedes kaheni.
  • Hinga välja, lugedes kuueni.
  • Hoia hinge kinni, lugedes kaheni.
  • Hinga uuesti sisse, lugedes neljani.
  • Hoia hinge kinni, lugedes kaheni
  • Hinga välja, lugedes kuueni.
  • Hoia hinge kinni, lugedes kaheni.
  • Hinga uuesti sisse, lugedes neljani.
  • Hoia hinge kinni, lugedes kaheni.
  • Hinga välja, lugedes seitsmeni.
  • Hoia hinge kinni, lugedes kaheni.
  • Hinga sisse, lugedes neljani.
  • Hoia hinge kinni, lugedes kaheni
  • Hinga välja, lugedes kaheksani.

“Hinga nii, et sinu kõndimise ja hingamise vahele tekib harmoonia. See harjutus aitab meenutada sulle, kui lihtne on nautida kõndimist ja hingamist. See toob sind täielikult kohale. Kohe, kui tekib harmoonia sinu hingamise ja kõndimise rütmi vahel, ei pane sa tegevusi enam tähele ja saad aina rohkem teadlikuks ümbritsevast ja pisidetailidest, millele sa muidu eriti tähelepanu ei pööra või mida sa pole varem märganud. Tunneta läbi hingamise ja olemise ühendust loodusega. Sa tunned, kuidas pinged ja stress lahustuvad selles,” juhendab Palm.

Harjutus Maaga kontakti tugevdamiseks

  1. Seisa toetudes jalataldadega kindlalt vastu maad.
  2. Alusta hingamist aeglaselt ja sügavalt. Me ei hinga ainult kõhtu.
  3. Kujuta sissehingamisel ette, et sa hingad Maa seest. Tunneta, mida Maa sulle annab. Võib-olla tunned soojust, energiavoolu või tekstuuri, jahedust vm. Ükskõik, mida maa sulle hetkel anda tahab, võta see vastu ja luba sel voolata läbi keha.
  4. Luba väljahingamisel voolata energial Maa sisse tagasi. Tee seda nii kaua, kuni see õige tundub. Püüa seda teha mitte alla 5 minuti. Läbi selle lood sa imelise energeetilise ühenduse Maaga.
  5. Enne harjutuse lõpetamist ja sellest välja tulemist kujuta ette, et hingad sisse armastuse energiat ja väljahingamisega saadad Maa tervendava energia sisse kõik, mis sind eelnevalt on häirinud – näiteks sümptomid, kus need transformeeritakse taas armastuse energiaks.
  6. Seda harjutust tehes tugevdad kontakti Maaga, oled maandatud, rahulikum ja rohkem sina ise.

Raamatust „Hinga ja ela!“ leiad 60 tasakaalu, energiat, elurõõmu suurendavat hingamisharjutust, mis on loodud iseseisvalt praktiseerimiseks kus iganes parasjagu viibid.

Krista Kõrgesaar (Foto Karen Härms)
Krista Jõesaar