flexile-white-logo
0
Ostukorvis ei ole tooteid.

Vihm, lörts, tuul, pimedus, külmakraadid… Talvekuudel võib tunduda, et taevas on nii madalal, et kukub kohe-kohe kaela. Sel perioodil peame ise teadlikult tegema rohkem neid tegevusi, mis aitavad tõsta ja hoida nii füüsilise energia taset kui ka rõõmsat meelt.

Tuletame siinkohal meelde ka füüsikatunnis selgeks saanud energia jäävuse seadust, mis ütleb: energia ei teki ega kao, vaid võib muunduda ühest liigist teise ning kanduda ühelt kehalt teisele. Jagamegi Sinuga kolme harjutust-soovitust Monika Palmilt, mille abil kanda energiat oma igapäevategevustesse, et püsida terve ning viia alanud aastal ellu kõik südamesoovid. Ikka järjepidevalt, samm sammu haaval edasi liikudes. 🙂

1. Valmista end ette magusaks uneks

Kosutava ja sügava une vajalikkust on võimatu alahinnata. Magades taastub meie füüsiline energia, uuenevad raku, lõõgastub ning rahuneb meel, seedesüsteem saab rahulikult töötada, immuunsüsteem tugevneb jne. Selleks, et kogeda mõnusat ja sügavat und, saab igaüks ise nii mõndagi ära teha. Hea une nõu annab hingamis- ja enesearenguterapeut Monika Palm, kes pakub oma raamatus „Hinga ja ela!“ välja ka mitu hingamisharjutust, mis aitavad paremini magama jääda ja end ka päriselt välja puhata.

Uni (Foto Shutterstock)
  • Söö õhtul toitu, mis ei mõju organismile raskelt ega tõsta veresuhkrut, nt sobivad kõikvõimalikud rohelised salatid, oad, pähklid, mandlid, seemned, spinat, porgand.
  • Eemalda voodi juurest – ja veel parem, kogu magamistoast – kõik elektroonilised seadmed. Püüa vähemalt üks tund enne magamaminekut ekraanidest eemal olla.
  • Liigu iga päev värskes õhus ja soovitavalt looduses. Mõõdukas füüsiline koormus väsitab keha ja organismil tekib automaatselt vajadus end paremini välja puhata, et jõuvarusid taastada.
  • Tuuluta magamistuba enne magamaminekut (olgu pigem jahe kui üleliia soe). Heale unele aitab kaasa see, kui tuba on täiesti pime (on olemas spetsiaalsed pimendavad kardinad ja rulood).
  • Tee enne magamajäämist sügavat und soodustavaid hingamisharjutusi. Näiteks soovitab Monika Palm harjutust 4-7-8, mida kutsutakse ka närvisüsteemi naturaalseks rahustiks. Mida rohkem harjutust teha, seda võimsamaks selle mõju muutub. Harjutus aitab hästi ka krooniliste unehäirete korral. Tee nii:
  1. Lase huuled vabaks. Hinga pikalt läbi suu täielikult lõpuni välja, puhudes õhku pahvakuga välja.
  2. Järgmiseks pane huuled kinni, hingates sisse vaikselt läbi nina, lugedes mõttes samal ajal neljani.
  3. Edasi hoia hinge kinni lugedes seitsmeni (7 sekundit).
  4. Järgmiseks tee pikk väljahingamine läbi suu, puhudes pahvakuga välja ja lugedes mõttes kaheksani.

Korda seda tsüklit alguses 4 korda, hiljem võid liikuda edasi 8 korduse peale. Uus tsükkel algab uuesti sissehingamisega.

2. Treeni oma võhma

Koroonapandeemia on jätnud oma jälje ühel või teisel moel väga paljude inimeste elusse. Covid-19 põdemise üks levinumaid tüsistusi on vähene võhm ehk tunne, et lihtsalt ei jaksa, jõud on justkui otsas. Kindlasti tasub sellest hoolimata jätkata liikumist ja aktiivset elustiili, mis aitab kehal järk-järgult taas paremasse vormi saada. Lisaks liikumisele aitavad taastumisprotsessile kaasa ka spetsiaalsed hingamisharjutused.  

Hingamine on kunst,“ sõnab Palm. „Õppides seda õigesti kasutama, saame muuta oma elu ja hakata seda juhtima. Hingates sisse maa energiat ja olles ühes rütmis maaga, saame tõsta oma energia taset.“ Ta lisab, et maa energiaid saab kasutada ka arvutilt ja mobiiltelefonilt pärit elektromagnetilise kiirguse mõju elimineerimiseks kehast.  

Jooga (Foto Freepik)

Võimalusel tee seda harjutust õues

  1. Kui hingad, siis loo mõttes kontakt maaga. Tunneta seda kontakti ja naudi Maaga ühenduses olemise tunnet.
  2. Alusta loomulikku hingamist ja hinga nii kaua, kuni hingamine muutub sujuvaks, aeglasemaks ja rütmilisemaks.
  3. Nüüd hinga teadlikult sisse ja visualiseeri või tunneta, kuidas Maa energia siseneb koos hingamisega jalataldade kaudu kehasse.
  4. Hinga kolm korda sisse ja välja ning visualiseeri, et Maa seest siseneb kehasse kuldselt särav energia.
  5. Iga sissehingamisega kujuta ette, et kuldselt särav energia siseneb jalgade kaudu kehasse ja levib üle kogu keha.
  6. Välja hingates suunatakse elektromagnetilise kiirguse mõjud kehast välja maa sisse. Tunneta seda.
  7. Kui keha on puhastatud, jätka hingamist nii kaua, kuni tunned, et kogu keha on kuldse särava energiaga täidetud, sinu energiatase on tõusnud ning väsimus on asendunud hea enesetundega.

3. Puhasta kogu oma organism

Palm selgitab, et väljahingamine puhastab kehast energeetilist prahti. „Selline puhastus on võimalik vere kaudu, mis kannab energiat eeterlikku kehasse, sisesekretsiooninäärmetesse, närvisüsteemi, andes sinna elujõudu.“ Ta lisab, et puhastusprotsess toimub koos hingamisega läbi kogu keha alates füüsiliselt tasandilt, siis järgneb emotsionaalne tasand ja liigub edasi mentaalselt tasandilt mööda keha keskkanalit jalalabadesse ning sealt välja jalataldade all asuvatest energiakeskustest. Proovi järgmist harjutust.

Hingamine (Foto Shutterstock)
  1. Leia endale koht, kus lamada ja sulge silmad.
  2. Alusta teadlikku loomulikku hingamist. Tee seda nii kaua, kuni lubad oma meelel lõdvestuda ja puhata hingamises.
  3. Saa teadlikuks, kuidas sinu keha hingab kaasa.
  4. Edasi vii rõhk rohkem väljahingamisele, viies väljahingamine pikemaks.
  5. Kujuta välja hingates ette, kuidas sa saadad energia koos energeetilise prahiga läbi keha allapoole jalataldadesse ja seal asuvatest energiakeskustest välja maa keskmesse, kus see neutraliseeritakse.
  6. Jätka enda tühjendamist prahist sellisel moel iga väljahingamisega.
  7. Ja iga sinu sissehingamine toob värsket energiat asemele.
  8. Tee seda nii kaua, kuni tunned, et puhastumine on lõppenud.
Krista Kõrgesaar (Foto Karen Härms)
Krista Jõesaar